Ayıya Bak - Muzaffer İzgü | Kitap Yorumu




“Gerçek ayıları tenzih ederim, onları çok seviyorum.”

Herkese merhabalar! Geçen hafta uzunca bir aradan sonra yeniden kütüphaneye gittim ve rafların arasında biraz gezinme fırsatı buldum. Ayıya Bak da o rafların arasından dikkatimi çeken kitaplardan birisiydi.

Ben de çoğu kişi gibi Muzaffer İzgü’yle “Anneannem” adlı serisi sayesinde tanışmıştım, çocukken okuyup çok sevdiğim serilerden birisidir. O yüzden yıllar sonra aynı yerde bu yazarın başka bir kitabına rastlamak beni çok mutlu etti.

Ayıya Bak, -sanırım- yazarın fazla bilinmeyen ve gerektiği ilgiyi görmeyen kitaplarından. İçinde yirmi beşten fazla öyküyü barındıran bu kitap, öykülerin hepsinin kısa olması sayesinde bir an önce diğerini okumak için can atmanızı sağlıyor.

Kitaptaki hikayelerin tamamı güncel konulardan ilham alınarak yazılmış; içinde bir tutam eleştiri, bolca da güldürü ögesi barındırıyor ve büyük ölçüde siyasi mesajlar veriyor. 

Kitabın arka kapağında Ayıya Bak, yaşadığınız günlerin kitabı. Gönlümüz, güncelliğini en kısa sürede yitirmesini diliyor.” yazıyor. Kitabı en iyi özetleyen cümleler de bunlar olsa gerek.

Muzaffer İzgü gerçekten çok iyi bir gözlemci. Aynı zamanda gözlemlediklerini mizahsal bir eleştiri katarak hikayelerine yansıtmaktan çekinmeyen cesur bir yazar.

Umarım bu yazım, içinizde kitapla ilgili bir merak duygusu uyandırabilmiştir ve umarım bu kitabı en kısa zamanda bulup okursunuz. Eğer okursanız bana yazmayı unutmayın, sizlerle bu kitap hakkında sohbet etmeyi çok isterim!

Yorumlar