Bizden Geriye Kalan - Daniel Handler | Kitap Yorumu




“GERÇEK HAYAT KADAR KEYİFLİ VE YÜREK BURKUCU.”


Herkese yeniden merhaba! Bugün Daniel Handler -ya da çoğumuzun bildiği takma adıyla Lemony Snicket- tarafından kaleme alınmış bir kitap olan Bizden Geriye Kalan’ın yorumuyla karşınızdayım.
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki Daniel Handler benim en sevdiğim yazarlardan biri ve bir bakıma da idolüm. Onu böylesine severken haliyle hakkındaki gelişmeleri takip ettiğimi ve yeni kitabı ne zaman çıkacak acaba diye gün saydığımı düşünebilirsiniz ama utanarak söylüyorum ki bu kitabın varlığından yeni haberim oldu.

Konusunu kısaca anlatmam gerekirse Min, Ed ile ayrılmalarının 43 sebebini bir mektupta anlatır ve mektubu bazı eşyalar ile bir kutuya koyup bu kutuyu Ed’in kapısının önüne bırakır. Biz de kitap boyunca Min’in mektubunu okuruz. 


Kitapta çizimlerden yararlanılmış, ayrılmalarına sebep olan her eşyanın resmi, o eşyayla ilgili olayın anlatıldığı bölümün başında yer alıyordu ve bu da benim çok hoşuma gitti. Aynı zamanda başkarakterimiz olan Min yönetmen olmak istediğinden kitapta pek çok film ve oyuncu ismi geçiyordu. Min, karşısındaki kişinin her hareketine uygun bir film sahnesi benzetmesi yapabiliyordu. Bu filmlerin ve oyuncu isimlerinin yazarımızın uydurması olduğunu da düşünmedim değil. Sonuçta adam Talihsiz Serüvenler Dizisi’ni yazmış, yaratıcılık en üst seviyede.

Kitabı sevmemdeki en büyük etkenler yazarın işleyiş tarzı ve hayatın içinden oluşu oldu. Bu kurguyu başka bir yazar işleseydi bu kadar seveceğimi düşünmüyorum. Ayrıca, başkarakterimiz olan Min’i bazı açılardan kendimle özdeştirdim ve bu da kitaba daha çok bağlanmamı sağladı.

Kitapla ilgili beğenmediğim tek detay neden ayrıldıklarının belli bir yerden sonra nokta atışı tahmin edilebilir oluşuydu. Buna rağmen kitap heyecanından bir şey kaybettirmedi. Özetle üstat yine harika bir eser ortaya çıkarmış, bayıldım!


Yorumlar