Matilda - Roald Dahl | Kitap Yorumu



“Anneler ve babalar ilginçtir. Kendi çocukları akla gelebilecek en berbat kişi olsa bile, onun harika biri olduğuna inanırlar.”

Uzun zaman sonra yeniden bir Roald Dahl kitabı okuyunca Roald Dahl’ın kalemini ne kadar özlediğimi fark ettim.

Benim bir çocuk kitabında aradığım en önemli şey o kitapta çocuklara ayrı bir birey olduklarının hissettirilip hissettirilmediği. Roald Dahl, Lemony Snicket gibi yazarların bunu çok iyi başardıklarını düşünüyorum, bu yüzden ikisini de çok seviyorum. Roald Dahl’ın kitapları, özellikle de Matilda bence sadece bir çocuk kitabı gözüyle bakılacak türden bir kitap değil. Ben Matilda’yı her yaştan insanın, anne babaların ve de eğitimcilerin okuması gerektiğine inanıyorum.

 E bu kadar övdükten sonra konusuna da kısaca değineyim: Matilda; henüz dört yaşında olmasına rağmen karışık sayılarla zihinden işlem yapabilen, okuyabilen ve çok kitap okuyan küçük bir kız çocuğu. Aynı zamanda dobra dobra konuşmaktan ve -kendisinden yaşça büyük olsalar bile- insanların hatalarını gördüğü zaman onları uyarmaktan asla çekinmiyor. Ailesi ise milleti kandırmaktan başka bir şeyle ilgilenmeyen paragöz ve dolandırıcı insanlar. Kitap genel olarak Matilda’nın ailesine bir ders vermek istemesi üzerine yaşanan olaylar üzerinden ilerliyor.

Kitaptaki karakterler, olay örgüsü, resimler, yazarın dili, Matilda ve öğretmeninin birbirlerine duydukları sevgi harikaydı. Tam daha ne kadar güzel olabilirdi ki diye düşünürken işin içine sihir de girince, Matilda bir çocuk kitabında aradığım her özelliğe sahip dört dörtlük bir kitap haline geldi gözümde. Hâliyle kitabı okurken zamanın nasıl geçtiğini de anlamadım.

Matilda’yı keyifli vakit geçirmek isteyen herkese öneriyorum. Yazarın çocuklar için yazdığı diğer kitapları da yavaş yavaş toplamaya başladım, onları okumak için de sabırsızlanıyorum!


Yorumlar