Asla Vazgeçme - Rainbow Rowell | Kitap Yorumu




BÜYÜ AŞKINA! Kitabı övmeye nereden başlasam acaba?

Şimdi, Rainbow Rowell benim en sevdiğim yazarlardan, çok tatlı biri bence. Ayrıca üslubu ve kurguları harika. Kitaplarında durağanlık ve heyecanı dengede tutmayı başarıyor. Çoğu zaman ilahi bakış açısıyla yazıyor ve karakterlerin hislerini lafı uzatmadan direkt olarak bize geçiriyor. Kitaplarının tam anlamıyla net bir sonu olmuyor, bizim hayal gücümüze bırakıyor. Yazarla ilgili sevmediğim tek şey, gelişme kısmını fazla uzun tutup sonları ani ve hızlı bitirmesi.

Neyse gelelim kitaba… Yazarın Fangirl kitabını okuyanlarınız bilirler, oradaki başkarakter Simon Snow adlı kurgu serinin büyük bir hayranıydı ve onunla ilgili bir hayran kurgusu yazıyordu. İşte Asla Vazgeçme, o kitap. Rainbow Rowell’ın canı Simon ile Baz’ın hikayesini apayrı bir kitapta tamamlamak istemiş. Başkarakterleri Simon (Simon, sen büyü dünyasının yüz karasısın dostum) ve Baz olan bu kitap fantastik bir dünyada geçen LGBT temalı bir Harry Potter hayran kurgusu. (Başkarakterleri de Harry ve Draco olarak düşünebilirsiniz.) Kitaba başlamadan önce acaba mı dediysem de okuduğum yorumların çoğu, bir yerden sonrasının Harry Potter dünyasından ayrıldığı yönündeydi ve ben de böylece bu düşüncemi bir kenara attım. Ve sonuç, kitaba bayıldım. Hatta o kadar çok sevdim ki, bitmemesi için son bölümü okumayı bir hafta erteledim.
Asla Vazgeçme, gerek türü gerekse anlatım şekliyle (birinci tekil şahıs) yazarın diğer kitaplarından ayrılıyor. Benim yazardan okuduğum en iyi roman sanırım Asla Vazgeçme. (şair burada Asla Vazgeçme ile Fangirl arasında seçim yapmaya çalışıyor)

Kitabı okurken sanki bir serinin devam kitabını okuyormuşum gibi hissettim. Seri okumayı pek tercih etmesem de Simon ve Baz’ın hikayesini seri olarak okumak çok güzel olurdu diye düşünürken, yazarın devamını yazdığını (The Wayward Son) öğrenerek şok üstüne şok yaşadım. Kendileri 2020’de teşrif edeceklermiş, o zamana kadar nasıl bekleyeceğiz acaba Rainbow Hanım?

“Yazar Harry Potter’ın aynısını yazmış” dememeniz için bu kitabın bir hayran kurgusu olduğunu bir daha hatırlatayım, bunu bilerek başlamalısınız kitaba. Sonuç olarak herkese (özellikle de Potterhead’lere) öneriyorum. Eğer okursanız bana yazmayı unutmayın! 
 

Yorumlar