2018'in Favori Kitapları


Herkese musmutlu yıllar! ☃️ 2018 benim için kitap okuma açısından oldukça verimli bir yıl oldu.  Elli bir kitap okuyarak sene başında koymuş olduğum okuma hedefini tamamladım (hatta bir kitapla geçtim hehehe) ve okuduğum kitapların hepsi (yani, neredeyse hepsi) bana bir şeyler katan ve okumasaydım çok şey kaybetmiş olacağım kitaplardı. Bu kitaplardan 'tüm zamanların favorilerine girdi' diyebileceğim 12 kitap oldu, o kitaplar hayatımın bir parçası haline geldikleri için çok mutluyum. Çoğunun detaylı yorumuna eski gönderilerimden ulaşabilirsiniz ama ben yine de bir iki cümleyle de olsa düşüncelerimi sizinle paylaşmak istedim. Sizin bu seneki favori kitaplarınız hangileriydi? Ortak favorimiz var mı?
🎄
Kaplumbağa Kabuğunda Dünya: Bu kitapla ilgili söyleyeceğim herhangi bir şeyin kitabın büyüsünü bozacağından korkmama rağmen kitabın bana hissettirdikleriyle ilgili bir yazı yazdım, birkaç gönderi geriye giderek o yazıya ulaşabilirsiniz. Muhteşemdi!
🎄
Matilda: Matilda karakteriyle aramda tarifsiz bir bağ oluştu. Bence bu kitabı çocuklardan ziyade yetişkinler de okumalı ve çocukların gözünden kendilerini görmeliler.
🎄
Hayatın Kıyısında: Ölüm şekli fark etmeksizin geride iz bırakmamız gerektiğini hatırlatan bu kitabı okuduktan sonra etkisinden kolay çıkamamıştım, şiddetle tavsiye edilir.
🎄
Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor: Bu kitabı okumasaydım çok şey kaybederdim,iyi ki okumuşum!
🎄
Lavinia: Şiir, sık sık okumayı tercih ettiğim türlerden biri değildi bu kitabı okuyana kadar. Benim için bir nevi türe başlama kitabı oldu Lavinia, çok doğru bir seçim yapmışım bu kitapla başlayarak.
🎄
Bülbülü Öldürmek: Bir yandan bir çocuğun gözünden ırkçılık konusuna değinirken diğer yandan da Finch ailesinin samimi diyaloglarıyla dolu bu kitabı okumak bana çok şey kattı.
🎄
Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu: Tıpkı Lavinia gibi bu da benim bir diğer "türe başlama" kitabımdı. Ne diyebilirim ki, çok güzeldi çok!
🎄
Asla Vazgeçme: Rainbow Rowell'ın muzip ve dokunaklı kalemi beni her zamanki gibi büyüledi.
🎄
Persepolis: Bu çizgi roman şahaneydi; MUTLAKA okuyun, okutun!
🎄
Bizden Geriye Kalan: Önemsiz detaylar gibi görünebilecek şeylerin aslında ne anlama gelebileceğine dair kalp kırıcı ama aynı zamanda yüzünüzü gülümseten bir ayrılık hikayesi.
🎄
Tek: Hayal bile edemeyeceğim durumlarda olan insanlarla empati kurmamı sağlayan bu kitap, konusu ve yazım şekliyle yılın en özgün kitaplarından birisiydi.
🎄
Hayvan Çiftliği: "Bunca zaman neden okumamışım?" dedirten kitaplardan.



Yorumlar